Jeg er sådan en pushover

I aften skal jeg ikke lave noget. Det er det jeg tænkte. Det er det jeg har tænkt hele dagen.
De andre tager i byen. Jeg har ikke lyst til at tage i byen. Jeg har lyst til at se gossip girl og spise slik. Med mig selv.
De bliver ved med at snakke om at tage i byen. Jeg har stadigvæk ikke lyst.
I aften skal jeg ikke lave noget, for i morgen skal jeg være proaktiv igen.
De snakker stadigvæk. Nu lukker jeg facebook og slukker min telefon. For jeg skal ikke med.
Tager nattøj på og tænder for fint musik. Forbereder mig på endnu en hyggelig aften med mig selv, og nu har jeg lyst til at tage i byen.
Egentligt ikke, men alligevel.
Jeg åbner det hele igen, skriver et ja (point of no return) og jeg ved godt, at det enten bliver den fedeste aften længe eller fucking kedeligt.
Jeg har stadigvæk ikke rigtig lyst, men jeg har en god hårdag, og jeg ved godt, at hvis jeg bliver hjemme, kommer jeg til at tilbringe det meste af aftenen på at overveje, om jeg skulle være taget med alligevel.
Hårdt liv. Det skal nok blive ok.
Jeg har lige købt nye sko.